제이앤지엘에스
- 드라이 컨테이너, Dry Containers
일반 잡화를 수송하는 가장 보편적인 컨테이너로, 전후 방향의 한쪽 끝에 2개의 door가 있고 각각의 door는 약 270도 개폐가 가능하다.
대상화물이 dry cargo 이므로 door의 주위에는 neoprene(합성공무의 일종)등으로 포장되어 있어 내장화물을 비, 바람으로부터 보호할 수 있다.
The most common container for transporting general miscellaneous goods, with two doors at one end of the front and rear directions and each door can be opened and closed about 270 degrees.
Since the target cargo is a dry cargo, it is packaged around the door with neoprene to protect the internal cargo from rain and wind.
- 리퍼 컨테이너 (냉동컨테이너), Reefer Container, Frozen Products Container
국제 대형 컨테이너의 경우에는 보통 냉동기를 사용하여 적화에 대한 소정의 온도를 보존하는 냉각장치의 설비방식에 따라 별치식 냉동 컨테이너와 내장식
냉동 컨테이너의 두 종류로 분류된다.
컨테이너 선에 적재하는 냉동 컨테이너는 냉동 유니트를 작동시켜 섭씨 +26 ~ -28 까지 온도를 조절할 수 있으나 수송중에 냉각을 계속하기 위하여 전원이 필요 하다. 냉각방식에는 수냉식과 공냉식이 있어 갑판적인 경우에는 공냉식에 의하여 열을 대기중에 방산하고 있으며 창내 적재인 경우에는 창내의 풍량이 부족하 므로 수냉식에 의하여 열을 냉각수에 방산하고 있는것도 있다 .
이처럼 냉동컨테이너는 특별한 장치가 필요하며 규정된 space 이외에는 적치할 수가 없다.
In the case of international large containers, two types of separate and built-in refrigerated containers are usually classified according to the installation of the cooling system that preserves the specified temperature for redification using a freezer.
Refrigeration containers loaded on container lines can be operated to regulate temperature from +26°C to -28°C, but power is required to continue cooling during transport.
The cooling system has water-cooled and air-cooled systems, which allow heat to be dissipated in the atmosphere by air-cooling in case of deck, and, in case of in-window material, there is a lack of air-cooling in case of in-windowing, so heat is dissipated in cooling water by water-cooling.
As such, the freezer container requires a special device and can't be left out of the prescribed space.
- 플랫렉 컨테이너, Flat Rack Container
Platform Container라고도 하는데 Dry Container의 천장과 좌우 측벽을 제거한 모양으로서 양단벽가지도 떼었다 붙였다 할 수 있어 바닥과 네구석의 기둥만의 형태가 된다.
전후좌우 그리고 위로부터 하역할 수 있는 것이 특징이다. 기계류, 강재, 목재등 비교적 무겁고 흔들리더라도 지장이 없는 화물의 수송에 적합하며 지게차로도 하역할 수 있어 의외로 이용도가 높다.
It is also known as Platform Container, which removes the ceiling of the Dry Container and the left and right side walls, can be detached and attached, making it the only form of columns on the floor and on the four sides.
It is characterized by the ability to unload from front and rear. It is suitable for transport of cargo that is relatively heavy and shaky, such as machinery, steel and wood, and can be unloaded by forklifts, which is surprisingly useful.
- 천장 개방형 컨테이너, Open Top Container
기계류, 철강제품, 판유리등 중량화물 수송에 적합한 컨테이너로서 천장을 개방 할 수 있도록 캔버스 덮개로 되어 있으며 적입, 적출 시에는 크레인을 사용,
컨테이너 상부에서 하역을 할 수 있는것이 특징이다.
천장이 없기 때문에 강도가 감소되지 않도록 Spreader Bow가 설치되어 있는 것이 보통이다.
It is suitable for heavy cargo transportation such as machinery, steel products, and plate glass. It is equipped with canvas covers for opening the ceiling. It is characterized by the use of cranes for loading and unloading of containers.
It is common to have a Spreader Bow installed so that the strength does not decrease because there is no ceiling.
- 탱크 컨테이너, Tank Container
액체화물의 해상수송용 용기. 일반 건화물용 컨테이너와 같은 방식으로 하역작업을 하기 위해 일반 컨테이너와 같은 사양의 용기내에 원주형의 용기를 설치한 컨테이너로 술, 유류, 화학풍 등의 액체상태의 화물을 수송하기 위해 특별히 고안해 만든 컨테이너이다. Tank Contiener는 위험 비위험 액체화물 운송에
사용되며 가열을 위한 장비가 부착된 종류도 있다.
a marine transport container for liquid cargo Containers equipped with circular containers in the same specification as regular containers for loading and unloading in the same manner as regular dry cargo containers, designed specifically for transporting liquid cargo such as liquor, oil and chemical wind.
Tank Container is used for dangerous, non-hazardous liquid cargo transport and also has a type of equipment for heating.